Individuele management training & coaching

In individuele managementtraining & coaching versterkt uw inzichten, vaardigheden en kennis als manager. Ook aankomende managers worden getraind in het invullen van hun nieuwe plek. 

In de intakefase stellen wij met u samen het leerdoel van de individuele management training of coaching vast. Verder stellen wij met u samen een plan van aanpak op om de leerdoelstelling te bereiken. Op basis van het leerdoel en het plan van aanpak selecteren wij de meest passende deskundige trainer of coach. 

Standaard vindt de individuele maatwerktraining en coaching plaats in één van onze kantoorlocaties in Nederland. Wij hebben de beschikking over verschillende intieme ruimten voor training & coaching. U kunt ook zelf een geschikte locatie voorstellen en boeken. 

Op basis van uw leerdoelstelling stellen wij een trainingsmap voor u samen. U kunt deze map gebruiken als naslagwerk. Door onze unieke maatwerk-in-concepten-formule beschikken wij over een omvangrijke bibliotheek met trainingsmodules. Het voordeel is dat zij zonder bijkomende kosten maatwerk kunnen leveren in de training. 

Ontdek-jezelf! is onze didactische aanpak van zowel de trainingen als de coaching. Wij leren cursisten geen kunstje aan en gaan samen op zoek naar de onbewuste kwaliteiten en talenten of belemmeringen en helpen u om deze te versterken. Dat geeft u een dieper zelfinzicht en instrumenten om zelf te kunnen sturen in het behalen van uw leerdoelstelling.

De sfeer is altijd positief en intiem en onze coaches en trainers leggen u ook stap voor stap uit wat zij samen met u gaan doen. Individuele maatwerktraining & coaching is dus vooral samenwerken om de leerdoelstelling te behalen.

Individuele management training & coaching is doelgericht. De uiteindelijke reis om het doel te bereiken is de samenwerking tussen u en de coach.

Individuele management training  & coaching is te boeken per dagdeel van 4 uur. Het plan van aanpak en de offerte geven een richting in de tijdsinvestering voor het realiseren van uw leerdoel.

Cases

  1. Een werkgever heeft een nieuwe potential in de organisatie die gaat doorgroeien naar een leidinggevende plek. Er wordt afgesproken dat de cursist in drie trainingsdagen begeleidt wordt. Met de cursist wordt verkend wat het verschil is tussen de huidige rol en de nieuwe rol van manager en waar de ontwikkelpunten en verschillen liggen. De cursist wordt getraind in management en leiderschapsmodellen en leert ook tevens motivatiestrategieën en praktische zaken als slecht nieuwsgesprekken, dossieropbouw, groepsdynamiek en beoordelingsgesprekken voeren. Na de training vinden nog een aantal gesprekken plaats om te helpen met vragen. De nieuwe manager zit al snel stevig in zijn zadel.

  2. Een manager is inhoudelijk erg sterk, hij zoekt echter weinig aansluiting met zijn team. In de training wordt ingegaan op effectief communiceren en relaties bouwen als manager. De cursist leert om voor en in zijn team te staan en de talenten en kwaliteiten van zijn  mensen te ontwikkelen.

  3. Een manager wordt door zijn mensen als dominant ervaren. Dit haalt veel creativiteit weg uit zijn team en zorgt voor angst. In de training leert de manager het effect van zijn communicatie op anderen te herkennen en aan te passen. Daardoor ontstaat meer openheid en wordt hij toegankelijk voor zijn mensen. Dit creëert tevens een open sfeer in het team.

Contact

Voor vrijblijvend advies, neem gerust contact met ons op. Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 09:00 uur tot 17:00 uur op 026 750 35 20 of stuur ons een Email.