Individuele maatwerktraining & coaching

In individuele maatwerktraining & coaching werkt u met een deskundig trainer of coach aan het realiseren van uw vooraf vastgestelde leerdoelstelling. Dit in een ontspannen sfeer!

In de intakefase stellen wij met u samen het leerdoel van de individuele maatwerktraining of coaching vast. Verder stellen wij met u samen een plan van aanpak op om de leerdoelstelling te bereiken. Op basis van het leerdoel en het plan van aanpak selecteren wij de meest passende deskundige trainer of coach. 

Standaard vindt de individuele maatwerktraining en coaching plaats in één van onze kantoorlocaties in Nederland. Wij hebben de beschikking over verschillende intieme ruimten voor training & coaching. U kunt ook zelf een geschikte locatie voorstellen en boeken. 

Op basis van uw leerdoelstelling stellen wij een trainingsmap voor u samen. U kunt deze map gebruiken als naslagwerk. Door onze unieke maatwerk-in-concepten-formule beschikken wij over een omvangrijke bibliotheek met trainingsmodules. Het voordeel is dat zij zonder bijkomende kosten maatwerk kunnen leveren in de training. 

Ontdek-jezelf! is onze didactische aanpak van zowel de trainingen als de coaching. Wij leren cursisten geen kunstje aan en gaan samen op zoek naar de onbewuste kwaliteiten en talenten of belemmeringen en helpen u om deze te versterken. Dat geeft u een dieper zelfinzicht en instrumenten om zelf te kunnen sturen in het behalen van uw leerdoelstelling.

De sfeer is altijd positief en intiem en onze coaches en trainers leggen u ook stap voor stap uit wat zij samen met u gaan doen. Individuele maatwerktraining & coaching is dus vooral samenwerken om de leerdoelstelling te behalen.

Individuele maatwerktraining & coaching is doelgericht. De uiteindelijke reis om het doel te bereiken is de samenwerking tussen u en de coach.

Individuele  maatwerktraining  & coaching is te boeken per dagdeel van 4 uur. Het plan van aanpak en de offerte geven een richting in de tijdsinvestering voor het realiseren van uw leerdoel.

Cases

1. Een werkgever wil graag een medewerker laten trainen op communicatie. De werkgever vindt dat de medewerker soms ongepast reageert. In de training & coaching wordt de cursist meegenomen in alle ins en outs over communicatie. De cursist ontvangt inzichten in het communicatieproces en vooral ook de omgang met verschillende typen mensen. De cursist leert in alle eigenheid om te gaan met de positieve beïnvloeding van de werkgever, waardoor  de relatie tussen beiden versterkt. De cursist is vooral blij met de positieve insteek. Waar eerst angst was dat de training een terechtwijzing zou zijn, benoemt de cursist het positieve karakter en de instrumenten die de cursist zelf heeft ontvangen om relaties gunstig te beïnvloeden.

2. Een cursist voelt geen aansluiting met collega's op de werkplek. Ze laten haar voor haar gevoel links liggen. In de individuele maatwerktraining en coaching wordt op zoek gegaan naar mogelijkheden om dit te veranderen door haar te trainen op communicatie. Het blijkt dan vooral dat zij veel bevestiging zoekt bij anderen in plaats van dat zij haarzelf bevestiging kan geven. Door het omkeren van dit proces leert de cursist om zichzelf positief te bevestigen en niet "opdringerig" te zijn naar haar collega's toe. Dit verandert een heleboel. Mensen ervaren haar ineens als heel positief en zijzelf voelt zich ook veel gelukkiger en positiever. Het resultaat is dat zij nu uitgenodigd wordt voor de vrijdagmiddagborrel in de stad en ineens een hoop nieuwe vriendinnen heeft.

3. Een cursist werkt als balie en receptiemedewerker bij een arts. Zij heeft veel last van agressieve patiënten. De individuele maatwerktraining en coaching  is een fusie van de balie en receptietraining (met veel communicatie) en de omgang met agressie. In deze training komt de kern van haar probleem naar voren: ze is heel erg betrokken bij patiënten, alleen toont zij dit onvoldoende doordat zij zichzelf juist heel bescheiden opstelt. Dit ook samen met een verleden waarin zij veel gepest is. In de training & coaching wordt zij uitgedaagd zichzelf juist eens wat meer te laten zien. Dit heeft een heel groot effect! De cursist maakt nu echt contact met patiënten en door het tonen van haar eigenheid is de agressie verleden tijd.

Contact

Voor vrijblijvend advies, neem gerust contact met ons op. Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 09:00 uur tot 17:00 uur op 026 750 35 20 of stuur ons een Email.